Coffee and Kids!

Voor je dagelijkse dosis #momlife

New York in drie dagen!

Hoe was New York? OMG, awesome, it was like, you know.......Gaaaaaaf! Ik ben gewoon alweer bijna drie weken terug van New York en nog steeds stuiter ik ervan! Was drie dagen lang genoeg om alles te zien? Nope, maar drie weken waarschijnlijk ook niet en we hebben toch een aantal gave highlights van de stad kunnen zien of ervaren. On top of that, een heerlijk weekendje quality time with mr. Hubby. As promised, vandaag mijn reisverslag van New York in drie dagen.

Donderdag

Donderdag was mijn reisdag. Okee, stiekem vond ik het best spannend deze reis in mijn eentje te maken. Ik ben niet zo goed met op tijd komen, dus had al enige visioenen van Mathilde die haar vliegtuig mist... Anyway, mijn vliegtuig zou om 12u vertrekken dus ik wilde om 9u wel op Schiphol zijn. (#gelukt! vooruit, tien over 9 dan ;)) De controle begint al bij het inchecken als je in de rij staat. Be prepared op een aantal waarom, met wie, waar verblijf je etc. vragen. De controle bij de douane verliep op zich vlot en hop daar ging ik. Nog even een Starbucks cappuccino scoren, een leuk magazine en ondertussen voelde ik me al helemaal een wereldreiziger. Vet stoer, all by myself! Off we go en met overstap in Washington kwam ik dan eindelijk na een lange dag reizen aan op Newark Airport. AND WHO WAS WAITING THERE FOR ME.......... Mijn lief!! Zo fijn! ( Kevin was al heel de week in Amerika i.v.m. werk)

Vrijdag

Vrijdag moest Kevin nog werken en was dus mijn eerste dag New York alleen. Ik had geen grootse plannen, ik wilde gewoon lekker de tijd nemen en zien wat deze dag mij bracht. Gewoon lekker genieten van in New York rondlopen en er zijn. Mijn eerste New York ervaring was het fijne plekje, Bryant Park. Met een cappuccino in mijn hand ben ik eens lekker in het zonnetje gaan zitten en heb mijn ogen uitgekeken en genoten van dit mooie park midden tussen de hoge gebouwen. Daarna ben ik gaan lopen, ik heb letterlijk de blaren op mijn voeten gelopen die dag.

Vrijdag- highlights

• New York Public Library: dit ligt aan Bryant Park en is open voor publiek. Je kunt een free tour doen om meer te weten te komen over het prachtige gebouw. Ik heb mezelf vergaapt aan enorme leeszalen (zo groot als een voetbalveld), prachtige plafonds én de echte Winnieh de Pooh & vriendjes, zonder de tour.
  • 5th Avenue: Shop shop shop, deze enorm lange straat zit aan beide zijden vol met brandstores, warenhuizen en vergeet niet op iedere hoek een foodtruck.
  • The Iron Building: 5th Avenue kruist op een gegeven moment me Broadway en daar vind je het 'gekke' maar ook wel bekende 'Iron building' gebouw.
  • Mansion Park, Washington Park, zulke leuke parkjes midden in de stad. Als je bij Washington Park door de poort heen kijkt zie je de Empire State Building!
  • Soho! Jep, found it. Gelijk een Victoria's secret winkel ingedoken en helaas daarna niet meer genoeg tijd om Soho nog meer te ontdekken. De drie straatjes die ik wel gezien heb, smaakte naar meer (shopperdeshop).
  • Empire State Building: Vanaf een afstand tijdens mijn wandeltocht door New York al gespot. Daar is ie dan, The Empire State Building, een begrip. Ik ben binnen geweest, maar niet on top. Ik wilde graag bij Rockefeller Center omhoog. But hey, mabye next time. Je moet wat te wensen over hebben he.
  • 's Avonds na een tussenstop in hotel was het tijd om Kevin zijn weekend in te luiden. Terug Manhattan in zou iets te veel van het goede zijn dus hebben we de taxi gepakt naar Jersey City om daar vanaf de ander kant van de Hudson River de skyline van Manhattan te bekijken. #lovedtheview

Zaterdag

Vandaag konden we samen New York in!  We zijn weer begonnen met coffee in Bryant Park. Daar even met onze plattegrond plan de campagne gemaakt voor die dag. En ook niet onbelangrijk....een restaurantje reserveren voor de avond. Ik had gelukkig een lijst met aanraders van Dyonne van de NYCnotebook. Super handige lijst! Italiaans hadden we zin in, dus even checken welke van de aangeraden restaurants een beetje op een handige locatie lag en hoppa gereserveerd.  We hebben die avond heerlijk gegeten bij Olio e Piú!

Uit eten in New York,  altijd reserveren!

zaterdag - highlights

• Grand Central Station: Vanaf Bryant Park prima naar toe te lopen. Eenmaal daar gewoon even binnen lopen in de enorme hal en je vergapen aan de enorme kroonluchters, schilderingen op plafonds en het feit dat je op een plek staat die je al tig keer in films hebt gezien.
  • 5th Avenue, maar nu weer een ander stuk en even binnen gelopen bij warenhuis Stacks. The shoe department...... I repeat: The SHOE department. Echt, ooit.... ooit koop ik paar pumps van Jimmy Choo of Louboutin en dan ga ik er de hele dag naar kijken. Wat een kunstwerkjes!
  • Rockefeller Center, de plek waar in de winter de bekende grote kerstboom staat, een gezellig terras én natuurlijk het gebouw van Top of de Rock. Up we go!!
  • Top of the Rock, WAUW WAUW WAUW, wat een uitzicht! Je kijkt heel Manhattan over, kunt zwaaien naar de mensen op het Empire State Building, vangt een glimp op van de Statue of Liberty en hebt gelijk heel Central Park gezien. De lift naar boven en beneden is een attractie op zich en binnen 20 seconden ben je boven. #unbelievable
  • Hotdog Time: When in New York, you eat a Hot Dog! Op iedere hoek van de straat staat wel zo'n foodkarretje ;).
  • Magnolia Bakery: Again, When in New York.... We kochten een paar overheerlijk chocolate chip cookies bij Magnolia Bakery. Check óf proef(even better) ook vooral de cupcakes als je er bent. Yummie.
  • Time Square: OMG zooooo veel mensen op 1 plek, zo veel beeld, licht en zo'n bekende plek! Nu stonden we er midden in, mooi!
  • Yellow Cab: Omdat het 's avonds enorm begon te regenen hebben we onze wandeling richting restaurant Oil en Piu(Greenwich Village) gebruik gemaakt van vervangend vervoer, namelijk de Yellow Cab. Hoort er ook wel een beetje bij als je in New York bent. Vanuit de taxi kon ik af en toe naar een mooi verlichte top van de Empire State Building kijken.

hotdog new york.jpg

When in New York, eat a Hot Dog!

Zondag

De laatste dag is alweer aangebroken. Vandaag zullen we om een uur of twee toch wel weer richting vliegveld moeten gaan. We hebben dus nog een ruime halve dag voor de boeg. Helaas is door een foute overstap in de metro onze voorgenomen afsluitende lunch in Central Park niet meer gelukt. Central Park blijft dus onafgevinkt op de lijst staan. Wat hebben we nog wel kunnen doen?

zondag- highlights

• The Highline, dit oude treinspoor op hoogte loopt grotendeels door het Meatpack District. Van het spoor is een mooie wandelroute gemaakt van zo'n 3 kwartier. Omdat je hoger loopt, heb je hele andere uitzichten en er heerst een soort van rust. Je bent even uit de drukte. Het wandelpark is echt heel mooi aangelegd, biedt verschillende startpunten en voorziet je ook nog van een portie kunst.
  • Ground Zero: Dit konden we echt niet overslaan. Ik wilde heel graag de 9/11 memorial zien. Al die namen, 2 grote lege plekken tussen de vele hoge gebouwen.... Dat maakt wel indruk. 's Avonds schijnt het ook heel mooi verlicht zijn.
  • Wall Street: klein stukje Wall Street gezien, vanuit hier wilde we richting Central Park. Dat ging dus even mis.

I'll be back!

En toen was het alweer tijd om terug naar huis te gaan. Ik vind New York een heerlijke stad en zou zeker nog eens terug willen. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld, ook niet die dag dat ik alleen op pad was.  Mochten we in de toekomst nog eens terug komen dan zou ik graag nog de verschillende wijken wat beter willen ontdekken,  daadwerkelijk Cetral Park bezoeken, drinks on a rooftop bar en de ferry naar Staten Island pakken, ach en zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik.

Kevin en ik kwamen er trouwens achter dat we toch niet in hetzelfde vliegtuig zaten voor de terugvlucht.... dus bij de terminal hebben we elkaar gedag gezegd om vervolgens een wedstrijdje te doen: Wie is het eerste thuis. Grappig om Kevin zijn vliegtuig net voor mijn neus de startbaan op te zien taxi-en en te weten dat je achter elkaar aan gaat vliegen...(beetje suf van ons).

Ik ben echt enorm dankbaar dat mijn kindjes zulke logeerkampioentjes zijn en dat lieve vrienden en familie ze opgevangen hebben voor ons. Inderdaad dat waren 5 dagen zonder kids aan de andere kant van 'grote sloot', maar als dit soort dingen voorbij komen en je het geregeld kunt krijgen dan moet je gaan en GENIETEN (vind ik dan :))!

New York, I'll be back! Liefs Mathilde

Ps. Ik heb ook in New York gefilmd dus ik ben mijn best aan het doen om jullie per vlog ook nog wat New York Vibes te tonen :).

Als opvoeden even moeilijk is....

Mamabloggersdag 2017: Hop on + vele winacties!