Coffee and Kids!

Voor je dagelijkse dosis #momlife

Vakantieplog: Spaanse zon + Family Time

Dat weekje offline is me goed bevallen! Ik had natuurlijk wel het een en ander ingepland, maar dat gaf me de rust ook een week lang niks voor Coffee and Kids te hoeven doen. Voor de zomervakantie staat dit wederom op de planning! Vandaag een terugblik op onze vakantie in Zuid Spanje. Misschien staat het bij jullie op de planning voor de zomer en haal je er nog een leuke tip uit. Kijk je mee?

Off we go!

We zijn om 06:00 's ochtends vertrokken richting vliegveld Dortmund. Daar kwamen we eigenlijk min of meer tegelijk aan met mijn schoonouders en Kevin zijn broers. Iedereen dus mooi op tijd en compleet. Met kinderen sjouw je altijd een hoop mee, maar nu je bij Ryan Air bij handbagage ook nog een rugzak mee mag nemen konden we het allemaal af met 1 kleine koffer en een rugzak.  Ook namen we nog een buggy en 2 autostoelen mee. Die moesten wel even ingecheckt worden, maar dat was verder geen probleem en scheelt toch weer als je zou moeten huren.

Julie en James vonden het vliegen erg interessant. Julie heeft toen ze 8 maanden wel eens gevlogen, maar daar wist ze natuurlijk niks meer van. Voor beide kinderen was het dus alsof ze voor de eerste keer met het vliegtuig gingen. Spannend! De vlucht naar Malaga duurde een kleine 3 uur dus dat was goed vol te houden.

Huis verkennen + pool fun

Wauw, het huis was prachtig. We hadden natuurlijk wel foto's gezien, maar dat kwam toch anders over. Meestal werkt andersom, foto's prachtig en dan toch een beetje een tegenvaller.... Nou, dat was dit absoluut niet. Ruimte genoeg voor iedereen, veel badkamers, een 'kidshonk' verschillende terrassen met mooi uitzicht en...... een heerlijk verwarmd zwembad! Hier hebben we nog het meest van genoten denk ik.

Ga je met een grote groep/familie op vakantie, dan kan ik dit huis zeker aanraden!

Estepona

De eerste dag zijn we in Estepona geweest. Op de boulevard waren we eigenlijk zo uitgekeken. Maar zodra je richting het centrum loopt kom je al gauw de 'witte straatjes' tegen, leuke pleintjes, mooie authentieke straatnaamtegeltjes én sinaasappels aan de bomen! Leuk om hier ergens op een terrasje te zitten.

Puerto Banus

Puerto Banus is de jetset haven vlakbij Marbella. Wij hebben ons goed vermaakt met een middagje mooie boten en auto's kijken onder het genot van een drankje en een ijsje. De grote fashion merken zijn hier ook goed vertegenwoordigd dus Julie en ik hebben nog wat windowshopping gedaan. Aan het einde van de winkelstraat loop je zo tegen het strand aan dus daar hebben we nog een lekker drankje gedronken. Ik ben nu dankzij mijn schoonzusje helemaal fan van het Spaanse drankje 'Tinto Verano', rode wijn met tonic.......Ja echt, het is lekker :).

Mijas

Voor een gezamelijk family uitje stond het stadje Mijas op de planning. Wat een leuk stadje is dat zeg! Je moet even de berg op rijden om er te komen, maar dat betekent wel....uitzicht! Het stadje zelf is gevuld met pittoreske witte straatjes, souvenirwinkeltjes en een mooie panoramatuin. Als je de parkeergarage uitloopt kom je eigenlijk meteen op een heel mooi en gezellig plein. Hier hebben we gezellig ontbeten en de kinderen hebben heerlijk tussen de fonteintjes door gerend.

Ronda

Ook Ronda stond op de planning als Must See stad. Hier zijn we halverwege de week naar toe gereden. Vanaf ons huis was het wel een uur rijden, maar de rit er naar toe is erg mooi. Je rijdt helemaal door de bergen en komt erg hoog! Ronda staat bekend om haar kloof die de stad in tweeën splitst. Mooi om te zien en ook vanaf de brug over de kloof weer erg mooi uitzicht. We hebben in Ronda nog een leuk plekje opgezocht om te genieten van de echte Spaanse tapas, yum!

Marbella Boulevard

De laatste avond hebben we afgesloten met een stukje wandelen over de boulevard van Marbella. De oude binnenstad van Marbella is ook erg leuk om te bezoeken,maar hier zijn wij zelf niet aan toegekomen. Volgende keer ;).

Back home

En nu zijn we weer thuis! Wat was het heerlijk in het Spaanse zonnetje en gezellig met onze familie om ons heen. Julie en James hebben zo veel plezier gehad met hun nichtjes, kregen geen genoeg van het zwembad en de ijsje. Deze hoek van Spanje gaan we zeker nog wel een keer bezoeken! Wie komt hier vaker en heeft ook nog leuke tips voor deze regio? Hoor het graag :).

Liefs Mathilde

Review Shoesme outdoor sandalen + aankondiging winactie!

Ik zou niet zo'n moeder worden....